Simcard Celcom Internet Unlimited Lagi Ke???


Celcom Internet , ramai pengguna yang menggunakan simcard ini ,maklumlah "UNLIMITED" katekan , langgan rm25 sebulan je , tapi sebulan pakai still laju macam unlimited kuota , padahal 1GB je kuota untuk sebulan .Buat main game online pun still lepas tanpa sebarang lagging. Macam mane boleh jadi unlimited tu. ?? Search google sendiri .xD.. Ok kat bawah ni adalah jenis-jenis simcard yang celcom keluarkan..



 Nama Simcard :  Celcom 1Malaysia
Kuota:1GB
Yuran Langganan:Rm25 Sebulan
Kelajuan : Sehingga 1.5mbps





 Nama Simcard : Instanet
Kuota :1GB
Yuran Langganan: Rm25 Sebulan
Kelajuan : 1.5 - 3.5mbps




Nama Simcard: Celcom Frenz M30
Kuota : 1GB
Yuran Langganan: Rm30 Sabulan
Kelajuan : 1.5 - 7.5mbps



Entry ni bukan untuk jual atau pun promote simcard ni , Cuma nak tanya adakah simcard ini still "UNLIMITED" lagi ?? Jawapannye ...... (Tak Boleh Dah) :(

Tapikan , admin dengar citer ada satu lagi simcard celcom  yang kuota 1GB tapi ada yang cakap simcard ni "UNLIMITED" ,walaupun kuota dah habis tapi still laju ..Simcard apa tu??


Nama Simcard : Smart Pinoy
Kuota:1GB
Yuran Langganan:Rm30 Sebulan
Kelajuan:1.5 - 7mbps

Ramai yang ingat simcard ni keluaran daripada Celcom, Sebenarnya simcard ini bukanlah keluaran Celcom , Simcard Smart Pinoy ini adalah pihak ketiga yang menyewa talian Celcom bagi membolehkan simcard ini digunakan .Ini bermakna di mana ada line Celcom 3G bermaksud network untuk menggunakan simcard ini ada lah.

Admin pun tak sure adakah simcard ini betul2 "UNLIMITED" .Dalam proses mencari dealer yang menjual simcard ini, Harap-harap unlimited lah..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...